U bent hier

Kennisbijeenkomst e-depot Achterhoek

16 februari 2016
Burgerzaal, Oude Stadhuis, 's-Gravenhof 1 in Zutphen

Afsluitende kennisbijeenkomst in het kader van het project E-depot voor de Achterhoek.

Programma

  • 13.00 Ontvangst
  • 13.30 Welkom en introductie - Femia Siero (RAZ/ECAL - opdrachtgever)
  • 13.45 Wat hebben we gedaan? - Maaike Bergmans (RAZ - projectleider)
  • 14.00 Parallelle sessies, ronde 1
  • 14.30 Koffie- en theepauze
  • 14.45 Parallelle sessies, ronde 2
  • 15.15 Bevindingen n.a.v. het testen - Diederik Becker (Gemeente Doetinchem) en Sybolt van der Schoot (DiVault)
  • 15.30 Hoe nu verder? - Maaike Bergmans
  • 15.45 Vragen en afsluiting
  • 16.00 Borrel

Parallelle sessies

  • Ronde 1: Toepassingsprofiel Achterhoek

Welke eisen kunnen gesteld worden aan de aanlevering van digitale archiefbescheiden t.b.v. het edepot? Het toepassingsprofiel is een middel voor zorgdragers en beheerder om  archiefbescheiden te kunnen overzetten, ontvangen, beheren en beschikbaar te stellen. Door Sander Bergman (Gemeente Doetinchem)

  • Ronde 1: Continuïteitsplan

Het continuïteitsplan beschrijft wat er geregeld moet worden om de in het e-depot opgenomen archiefbescheiden veilig te stellen tegen bedreigingen. Dit kunnen bedreigingen zijn die voor kunnen komen bij alle partijen: zorgdrager, beheerder en leverancier. Door Marian van de Wetering (Gemeente Lochem)

  • Ronde 2: Kostenoverzicht

De implementatie van een e-depot brengt kosten met zich mee, zowel voor zorgdragers als voor de beheerder. Het verkrijgen van financieel inzicht is daarom van belang. Door Sander Bergman (Gemeente Doetinchem)

  • Ronde 2: Kaders beschikbaarstelling

Welke kaders zijn er voor de beschikbaarstelling Van in het e-depot opgenomen digitale archiefbescheiden aan verschillende soorten gebruikers? Door Martijn Heringa (Waterschap Rijn en IJssel)

Aanmelden

Aanmelden kan vóór 8 februari via h.vloemans[at]ecal.nu. Aanmelden voor de parallelle sessies kan op de dag zelf.